working while pregnant 101

Strategieën voor werken tijdens de zwangerschap

Margaret Freda

Gaat alles goed? Dan kunnen vrouwen gerust tijdens de zwangerschap doorwerken, zelfs tot aan de bevalling! Maar vrouwen met een hogere risicofactor moeten waarschijnlijk eerder met verlof dan anderen, Omdat ze meer rust nodig hebben. Het gaat dan meestal om vrouwen die meerlingen verwachten of al eerder een te vroeg geboren baby hebben gekregen.

 

Strategieën voor het werk

Het is belangrijk om niet overwerkt te raken als je zwanger bent. Volg dus deze adviezen om gezond te blijven.

  • Neem regelmatig pauzes en leg meerdere keren per dag je benen omhoog. De bloedsomloop vertraagt ​​tijdens de zwangerschap. Je benen omhoog leggen zorgt ervoor dat bloed blijft stromen. Het vermindert ook opzwellende enkels en voeten.
  • Probeer zo min mogelijk stress te hebben op je werk. Als je een zeer stressvolle baan hebt, is het nu een goed moment om een techniek te leren waarmee je stress leert beheren, zoals yoga of meditatie.
  • Het is ook heel belangrijk dat je alle rust krijgt die je nodig hebt. Sommige vrouwen ontdekken dat ze tijdens hun zwangerschap overdag vermoeider zijn. Maak je slaaptijd 's nachts langer om slaperigheid overdag te bestrijden.
  • Sommige banen kunnen een risico voor jou en je baby betekenen, In dat geval moet je wellicht je activiteiten verminderen of wijzigen. Als je een baan hebt waarin zware lichamelijke activiteiten zijn vereist, overleg dan met je professionele zorgverlener.
  • Misschien ben je wel zo fit dat je niets hoeft te veranderen. Maar de meeste zorgverleners zullen afraden om een activiteit te doen waarbij je je evenwicht nodig hebt. Een zwangerschap verandert je zwaartepunt waardoor je makkelijker je evenwicht verliest.
  • Als je werk hebt waarbij je zware gewichten moet tillen, probeer dan manieren te vinden om je rug te sparen. Vooral tijdens het tweede en derde trimester, wanneer je buik steeds groter wordt. Probeer een regeling te treffen, zodat je niet meer hoeft te tillen.
  • Raadpleeg ook je professionele zorgverlener als je met sterke chemicaliën werkt. Een gezichtsmasker en dikke handschoenen zijn misschien voldoende bescherming, maar dit hangt van de chemicaliën af.

Speciale overwegingen bij het werken

  • Sommige banen kunnen een risico voor jou en je baby betekenen, In dat geval moet je wellicht je activiteiten verminderen of wijzigen. Als je een baan hebt waarin zware lichamelijke activiteiten zijn vereist, overleg dan met je professionele zorgverlener.
  • Misschien ben je wel zo fit dat je niets hoeft te veranderen. Maar de meeste zorgverleners zullen afraden om een activiteit te doen waarbij je je evenwicht nodig hebt. Een zwangerschap verandert je zwaartepunt waardoor je makkelijker je evenwicht verliest.
  • Als je werk hebt waarbij je zware gewichten moet tillen, probeer dan manieren te vinden om je rug te sparen. Vooral tijdens het tweede en derde trimester, wanneer je buik steeds groter wordt. Probeer een regeling te treffen, zodat je niet meer hoeft te tillen.
  • Raadpleeg ook je professionele zorgverlener als je met sterke chemicaliën werkt. Een gezichtsmasker en dikke handschoenen zijn misschien voldoende bescherming, maar dit hangt van de chemicaliën af.

 


Misschien vind je dit ook interessant: