5 gezonde voedingspatroontips tijdens je zwangerschap

5 gezonde voedingspatroontips tijdens je zwangerschap

"Eten voor twee" betekent niet twee keer zoveel op je bord scheppen, maar wel twee keer zo gezond eten! Zo doe je dat!

 

1. eieren

Eieren zitten vol met eiwitten, vitamine A en E, en ook vitamine B, een voedingsstof die je baby helpt bij zijn hersenontwikkeling. Deze superfoods zijn makkelijk klaar te maken. Probeer roereieren met kaas in een sandwich of bovenop licht gebakken rijst. Het is heerlijk en perfect voor een zwangerschapsdieet. 



2. melkproducten

Calcium is een must voor de ontwikkeling van babybotten. Magere melk, kaas gemaakt van gepasteuriseerde melk en yoghurt zijn heerlijke manieren om deze belangrijke mineraal binnen te krijgen. Probeer een paar keer per dag melk te drinken en eet dagelijks yoghurt of een stuk kaas. 

 

3. noten

Noten zijn makkelijk mee te nemen, lang houdbaar en de perfecte snacks voor onderweg. Ze bieden bovendien een buitengewone bron van eiwitten en gezond vet. Prima voor de ontwikkeling van je baby. Amandelen, pinda’s en walnoten zijn een goede keuze, en hun botervarianten ook.

 

4. fruit

Of het nu vers fruit, bevroren fruit of fruit in blik is, het zit vol vitaminen en vezels. Die zijn heel belangrijk voor een zwangerschapsdieet omdat ze helpen bij constipatieproblemen. Lees goed het etiket voordat je fruit in blik eet. Fruit dat in water is ingeblikt, is beter dan fruit in een zoetige siroop. 



5. ijzer

IJzer is een essentieel mineraal dat helpt met de bloedvoorziening van je baby. Het kan ook bloedarmoede tijdens de zwangerschap tegengaan. Mager vlees, verrijkte granen en spinazie zijn fantastische ijzerbronnen voor een zwangerschapsdieet. Bevroren spinazie is goedkoop en makkelijk klaar te maken (meng het door een stoofschotel of in pastasauzen). 

Je bent waarschijnlijk veel bezig met de ontwikkeling van je baby en het verbeteren van je eetgewoontes is een makkelijke manier om de gezondheid van je baby te stimuleren. 

Let op met wat je koopt, probeer zo veel mogelijk onbewerkt voedsel te eten. Heb je vragen? Overleg dan met je dokter over het voedingspatroon tijdens je zwangerschap.

Misschien vind je dit ook interessant:

Luiers

Pampers® Premium Protection New Baby Sensitive

Pampers’ beste bescherming en verzorging voor de delicate huid van...

Speel het "kiekeboe-beer" spel

  • Locatie

    Binnen of buiten

  • Promoot

    Verstandelijke ontwikkeling, fijne motorische vaardigheden, objectpermanentie

  • Wat je nodig hebt

    Alles wat je nodig hebt is een deken of doek en een verrassend speeltje voor je baby.