Omgaan met zwangerschapsstress

Omgaan met zwangerschapsstress

Zwangerschap brengt veel veranderingen met zich mee. En dus ook stress. Maar teveel stress is niet goed voor jou en je baby. Hoe ga je het beste om met stress voor een gezondere zwangerschap?

Stress is niet goed voor jou en je baby. Het kan angstgevoelens versterken en je slaap en eetlust beïnvloeden. Een paar eenvoudige stappen maken al een groot verschil. 

Stressvermindering

Zwangerschap kan een stressvolle periode zijn. Je kunt de meest uiteenlopende emoties ervaren. Het is normaal dat je af en toe angst voelt of er genoeg van hebt, maar als zwangerschapsstress slapeloosheid, hoofdpijn, verlies van eetlust of eetbuien veroorzaakt, dan moet je manieren zoeken om te ontspannen en weer rustig te worden. Onthoud dat zwangerschapsstress niet alleen invloed op jou heeft, maar ook op je baby. 

Probeer deze manieren om stress te verminderen: 

  • Evalueer je dagelijkse leven en bekijk waar dingen beter kunnen.. Kan je je werkuren verminderen? Kan je thuis wat hulp krijgen? Zijn er plannen die misschien tot na de geboorte moeten worden uitgesteld?
  • Praat met iemand over emoties tijdens de zwangerschap. Soms kan het helpen om gewoon dingen met je partner of een vriendin te bespreken.
  • Maak elke dag een wandeling: lichamelijke oefeningen verminderen de spanning.
  • Neem een ​​warm bad en luister naar rustgevende muziek om zwangerschapsstress te verminderen.
Door een ontspanningstechniek zoals meditatie, houd je je geest helder en kalmeer je je lichaam,

Misschien vind je dit ook interessant:

Doekjes

Pampers® Sensitive Babydoekjes

Dermatologisch bewezen mild voor een gevoelige huid.